С FidelityFX Super Resolution, AMD предоставя на геймърите от цял свят игри с върхово качество и висока резолюция

AMD-logo
23.06.2021 / 09:30

– Над 40 разработчици декларират поддръжка на новото решение за ъпскейлинг; първата вълна от игри поддържащи AMD FidelityFX Super Resolution е налична от днес –

 

Санта Клара, Калифорния, 22 юни 2021 г. – AMD (NASDAQ: AMD) днес обяви наличието на своето решение за вдигане качеството на изображението (ъпскейлинг), AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) . AMD FSR е технология работеща на различни платформи и базирана на отворен код. Тя е предназначена да вдига кадровите скорости и предоставя върхови изживявания в игрите с висока резолюция. Над 40 разработчици на игри са обявили поддръжка на FSR в техните игри/енджини, като днес седем игри добавят поддръжка за FSR – 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance и The Riftbreaker. Още се очакват до края на годината, като сред тях ще са DOTA 2, Far Cry 6 и Resident Evil Village.

С широка поддръжка на над 100 AMD процесора и GPU, FSR предлага средно 2,4 пъти по-висока производителност в режим „Производителност“ на 4K в избрани заглавия, в сравнение с тяхната нативна резолюция . Технологията на пространствено разширение/повишаване на качеството (spatial upscaling) използва усъвършенстван алгоритъм на изграждане на контурите в първоначалното изображение, за да анализира неговите характеристики и ги пресъздаде на по-висока целева резолюция, последвано от стъпка за повишаване на рязкостта, за допълнително подобряване на качеството чрез подсилване на детайлите в текстурата. Резултатът е изображение със супер висококачествени контури и подробности в сравнение с базовите методи на ъпскейлинг.

AMD FSR предлага четири настройки на качеството – Ултра качество, Качество, Балансирано и Производителност (Ultra Quality, Quality, Balanced и Performance). Така геймърите могат да настроят подходящото за тях съотношение на високо качество и производителност според техните предпочитания, използвайки и най-натоварващите системите функции като рейтрейсинг.

Мащабируемо решение за ъпскейлинг с отворен код

Проектирана за лесно интегриране в нови и съществуващи игри, технологията AMD FSR се поддържа от DirectX® 11, 12 и Vulkan® API. AMD FSR е насочена към широка гама графични решения – вградени в APU и дискретни видеокарти. Но тя е конкретно оптимизирана за графичните решения от сериите AMD Radeon™ RX 5000 и Radeon RX 6000, включително мобилната графика, поддържа се и от AMD Radeon RX 500 серия, Radeon RX 480/470/460 GPU, Radeon RX Vega серията, всички AMD Ryzen процесори с Radeon графика, както и множество графични продукти от конкурентни производители.

AMD FSR се очаква да бъде широко достъпна за разработчиците на игри в средата на м. юли 2021 г., безплатна за изтегляне от AMD GPUOpen – общността с отворен код, която предоставя код, документация и ресурси, за да помогне на разработчиците да извлекат максимума от програмирането за графичните подсистеми.

Поддръжка от студиа и разработчици

AMD FSR е изградена в близко сътрудничество с водещите студиа и разработчици на игри. Над 40 разработчици са декларирали поддръжка и са интегрирали FSR в техните топ заглавия и игрови енджини, и още се присъединят до края на годината, а и след това.

Още информация за AMD FSR, както и списък на поддържащите технологията разработчици и игрови заглавия можете да намерите тук:

https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-fidelityfx-super-resolution

 
 

Copyright © 2008-2022 ТУИДА НЮЗ | RSS емисия

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Анна Вълева | Програмиране и SEO от Христо Друмев