AMD TrueAudio Next с поддръжка на Steam Audio: пълно поглъщане и богата звукова картина във виртуалната реалност

AMD-logo
07.02.2018 / 09:31

6 февруари 2018 г. - AMD и Valve обявиха своето сътрудничество в подкрепа на технологията AMD TrueAudio Next (TAN) в Steam Audio, която вдига богатството на акустиката във VR средата и значително ускорява обработката на звуковото съдържание, като с това повишава и общата производителност.

 

TAN разполага с две характеристики на високо ниво за максимизиране на аудио производителността в системите:

• AMD Resource Reservation (резервиране на ресурси): позволява на разработчиците да резервират част от изчислителния ресурс на GPU изключително за обработка на звука. Разработчиците могат да заделят 20-25 % от изчислителните единици на графичния процесор за аудио обработка и могат да бъдат активирани или деактивирани за всяка отделна сцена.

• GPU compute Convolution Algorithms (конволюционни алгоритми за изчислителните единици на GPU): дава възможност на разработчиците да увеличат акустичната сложност и детайли в техните игри и VR приложения с използване на конволюционна реверберация. Последната може да моделира широка гама акустични явления, като в резултат се получава повишено чувство за присъствие, което е задължителен компонент за поглъщащите изживявания във VR заглавията.

Тези характеристики предлагат няколко предимства на разработчиците, като водят до по-висока производителност и поглъщащи усещания, включително:

• По-висока сложност на звука: дава на разработчиците опцията да увеличат броя аудио източници, реда на индиректните околни звуци при пълен съраунд саунд (Ambisonics), дължината на импулсната реакция и други.

• Освобождава CPU ресурси: премества конволюцията от CPU към GPU, като намалява частта от време заделена от CPU за аудио обработка, за да може да се използва за други задачи като физическа симулация или изкуствен интелект.

• Намалява/премахва нежеланите аудио бъгове: рендирането на сложна сцена няма да причини забавяне на аудио обработката, като се избягват нежеланите бъгове в звуковата картина.

• Подпомага копринено-гладката производителност: предотвратява всякакви внезапни спадове в скоростта на кадрите и насичанията, тъй като обработката на звука не се намесва в графичната или изчислителната обработка.

За допълнителна информация по TAN и новата интеграция, както и как да се активира TAN в Steam Audio, като се използват Unity, FMOD или Unreal Engine 4 плъгини или C API, вижте следния блог или видео.

http://steamcommunity.com/games/596420/announcements/detail/1647624403070736393

https://www.youtube.com/watch?v=Uve8raLGQ4Q&feature=youtu.be

 
 

Copyright © 2008-2018 ТУИДА НЮЗ | RSS емисия | Статистика

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Анна Вълева | Програмиране и SEO от Христо Друмев